بررسی عملکرد صندوق سرمایه گذاری ثروت افزون ثمین( نماد: ثمین)

این مقاله را به اشتراک بگذارید
فهرست مقاله

صندوق سرمایه گذاری ثمین در آذر ماه 1400 با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیریت حرفه ای جمعی از مدیران باتجربه بازار سرمایه در قالب صندوق سرمایه گذاری سهامی قابل معامله شروع به فعالیت نمود. این صندوق با نماد ” ثمین ” در پنل معاملاتی شرکت های کارگزاری قابل خرید و فروش می باشد.

دارایی های صندوق سرمایه گذاری ثمین، طبق امیدنامه صندوق ، شامل سهام و سایر اوراق بهادار قابل معامله در بورس و فرابورس می باشد، که بصورت روزانه توسط مدیران صندوق مدیریت می شوند.

 

عملکرد صندوق ثمین

صندوق ثمین، با کسب بازدهی 66 درصد در سال 1401 نسبت به بازدهی 43 درصدی شاخص بورس در بین صندوق های برتر قرار گرفت. در یکساله منتهی به 31 فروردین 1401 نیز بازده ثمین 98 درصد بوده که در مقایسه با بازده 79 درصدی شاخص بورس حدود 20 درصد بازده مازاد نصیب سرمایه گذاران خود نموده است.

علاوه بر بازده، مدیران سرمایه گذاری صندوق به میزان ریسک تحمیل شده به صندوق نیز حساس بوده و تلاش آنها کسب بازده مناسب با تحمیل ریسک حداقلی می باشد.

عملکرد مناسب صندوق باعث استقبال سرمایه گذاران شده بنحوی که ارزش دارایی های صندوق از 10 میلیارد تومان در بدو فعالیت به بالای 250 میلیارد تومان رسیده است.

در نمودارهای زیر عملکرد صندوق در مقایسه با بازار قابل مشاهده است:

 

عملکرد ثمین

مقایسه بازارها در 6 سال اخیر

در نمودار زیر  روند بازدهی بازارهای مختلف در 6 سال اخیر نشان داده شده است. در پایان سال 1401 نسبت به ابتدای سال 1396 شاخص بورس 25 برابر ، قیمت سکه بهار آزادی 25 برابر، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در تهران 11 برابر، قیمت دلار آمریکا 13 برابر شده است. درحالیکه بهای هر واحد صندوق سرمایه گذاری نمونه با مدیریت فعال در سال 1401نسبت به ابتدای سال 1396 معادل 33 برابر شده است و نسبت به شاخص بورس عملکرد بهتری داشته است.

صندوق ثمین

همانطور که از نمودارها نیز مشخص هست بازار بورس همواره در رقابت با سایر بازارها توانسته بازده بهتری داشته باشد و نکته مهم اینکه سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری فعال توانسته بازدهی بسیار بهتر از سایر بازارها نصیب سرمایه گذاران کند.

جمع بندی

در پست های مختلف در همین سایت اشاره کرده ایم که سرمایه گذاری در بازار بورس یکی از بهترین راههای کسب سود و مهمتر از همه حفظ قدرت خرید پول می باشد.

برای سرمایه گذاران غیر حرفه ای که توان و تخصص و زمان کافی برای انجام سرمایه گذاری در بورس را ندارند بهترین ابزار سرمایه گذاری ،صندوق های سرمایه گذاری هستند. صندوق سرمایه گذاری ثروت افزون ثمین با مدیریت شرکت سبدگردان آرکا طی دوره فعالیت خود توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد. این صندوق با مدیریت افراد حرفه ای تلاش دارد همواه جزء صندوق های برتر و مطمئن برای سرمایه گذاران باشد.

اطلاعات تکمیلی این صندوق در سایت https://saminfund.ir/  قابل مشاهده است. همچنین در این پست نیز اطلاعات بیشتری قابل مشاهده است.

5 2 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات
نصرت اله شرفی

چرا در نقشه بازارحضور نداریدآلفاو بتا را نمیتوان مشاهده کرد

نصرت اله شرفی

سهام ثمین را دارم ولی برای نگهداشتنش نیاز باطلاعات دارم شوربختانه ثمین را درفیپیران تمیتوان پیدا کرد وآلفا و بتای آن نامشخص ست صندوقهای دیگراگثرا دردسترسند لطفا مشگل را برطرف فرمایید