آشنایی با صندوق سرمایه گذاری ثروت افزون فاخر ( نماد: فاخر)

این مقاله را به اشتراک بگذارید
فهرست مقاله

یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در بورس استفاده از روش غیر مستقیم است. افراد بجای اینکه خود درگیر خرید و فروش سهام و اوراق بهادار شوند پس انداز خود را در اختیار صندوق های سرمایه گذاری قرار می‌دهند و مدیران صندوق‌ها با توجه به تخصص و تجربه خود، سرمایه گذاری مناسب را انجام می‌دهند و با سطح ریسک کمتر تلاش می‌کنند بازده بهتری برای سرمایه گذاران کسب نمایند. بر اساس قوانین و مقررات فقط شرکت‌های سبدگردان بورس و سایر شرکت‌هایی که مجوز رسمی سبدگردانی از سازمان بورس دارند می توانند نسبت به تاسیس و مدیریت صندوق های سرمایه گذاری اقدام نمایند. سبدگردان آرکا بعنوان یکی از شرکت‌های سبدگردانی دارای مجوز رسمی از سازمان بورس، در زمینه سبدگردانی اختصاصی و مدیریت صندوق های سرمایه گذاری فعالیت دارد.

 

صندوق سرمایه گذاری ثروت افزون فاخر

سبدگردان آرکا در راستای ماموریت خود و به منظور تشویق سرمایه گذاری غیر مستقیم و کمک به سرمایه گذاران خرد، در راستای کسب بهترین بازده از پس اندازهای خود ، موفق به کسب مجوز تاسیس صندوق سرمایه گذاری ثروت افزون فاخر از سازمان بورس گردید.

این صندوق از نوع سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت است. بعبارتی عمده منابع صندوق در سپرده های بانکی و اوراق تامین مالی اسامی  ( بر اساس امیدنامه صندوق) سرمایه گذاری می‌گردد؛ بنابراین از نظر میزان ریسک پذیری این صندوق دارای کم ترین ریسک بوده و معادل با سرمایه گذاری در سپرده بانکی و اوراق مشارکت است.

برای آشنایی بیشتر با صندوق های درآمد ثابت این مطلب را مطالعه کنید.

یکی از ویژگیهای صندوق فاخر عدم تقسیم سود در مقاطع ماهانه یا سالانه می باشد این ویژگی باعث می گردد سود حاصل از منابع صندوق مجدد در صندوق سرمایه گذاری شده و باعث ایجاد باده مازاد ( سود مرکب ) شود .

صندوق ثروت افزون فاخر، از نوع صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) می باشد. سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این صندوق باید دارای کد بورسی باشند و از طریق شرکت‌های کارگزاری یا پنل معاملات آنلاین خود می‌توانند با سرچ نماد فاخر نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند.

 

لازم به ذکر است که پذیره نویسی اولیه این صندوق، در تاریخ‌ 17 تیرماه 1402 به مدت 3 روز کاری  صورت می گیرد. پس از پذیره نویسی اولیه و دریافت مجوز فعالیت، معاملات واحدهای صندوق در فرابورس شروع می شود. سرمایه گذاران در هر زمان می‌توانند نسبت به خرید واحدهای صندوق و سرمایه گذاری در آن اقدام نمایند و یا در زمان مد نظر می‌توانند، نسبت به فروش واحدهای خود و خروج پول از صندوق اقدام کنند. به منظور محدود کردن نوسانات قیمتی واحدهای صندوق در معاملات روزانه، بازارگردان صندوق نسبت به خرید و فروش واحدها در مواقع ضروری اقدام می‌کند.

 

مدیران سرمایه گذاری صندوق فاخر

صندوق فاخر دارای سه مدیر سرمایه گذاری می باشد که دارای رزومه و سوابق درخشانی در زمینه مدیریت سرمایه گذاری صندوق ها و فعالیت در بورس می‌باشند. رزومه و مشخصات این مدیران درسایت صندوق فاخر قابل مشاهده است.

صندوق سرمایه گذاری ثروت افزون فاخر، سومین صندوق تحت مدیریت سبدگردان آرکا می‌باشد این صندوق با هدف جمع آوری سرمایه های خرد افراد و سرمایه گذاری آن در سپرده های بانکی و اوراق تامین مالی اسلامی بصورت صندوق قابل معامله فعالیت می‌نماید. توصیه می‌شود افرادی که پس انداز خود را در سپرده های بانکی سرمایه گذاری کرده اند با سرمایه گذاری در این صندوق از سود بیشتر بهره مند شوند.

 

سرمایه گذاری در  صندوق فاخر

همانطور که ذکر شد صندوق فاخر از نوع صندوق های قابل معامله (ETF) بوده و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در صندوق باید دارای کد بورسی باشند. افراد می توانند از طریق سیستم معاملات آنلاین یا شرکتهای کارگزاری نسبت به خرید واحدهای صندوق فاخر اقدام نمایند.

 

نماد معاملاتی صندوق فاخر در سیستم معاملات ” فاخر ” می باشد.

 

اطلاعات کامل این صندوق در تارنمای آن به آدرس زیر  قابل مشاهده می باشد.

 

https://fakherfund.ir/

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات