نحوه بیمه پورتفوی سهام و کسب سود 20 درصد تضمین شده

این مقاله را به اشتراک بگذارید
فهرست مقاله

در راستای حمایت از سهامداران خرد که ارزش پورتفوی سهام آنها زیر یکصد میلیون تومان می باشد هیات مدیره سازمان بورس تصمیم به انتشار اوراق تبعی از طریق صندوق تثبیت بازار سرمایه نموده است.

جزئیات طرح

طبق این مصوبه افرادی که ارزش پورتفوی سهام ثبت شده و قابل معامله آنها( بدون در نظر گرفتن سهام جایزه که هنوز ثبت نشده ، بدون در نظر گرفتن حق تقدم سهام و بدون در نظر گرفتن سهام وثیقه یا مسدود شده ) در پایان روز 4 آبان ماه از یکصد میلیون تومان کمتر باشد مشمول این طرح می باشند.

این افراد می توانند از تاریخ 21 آبان تا 28 آبان ماه از طریق سیستم معاملات آنلاین خود یا شبکه کارگزاری به خرید یک ورقه اوراق تبعی در نماد ” سهام یار” با قیمت 1 ریال اقدام نمایند.

شرط برخورداری از مزایای طرح

این افراد در صورتیکه تا پایان روز 3 آبان ماه 1402 پورتفوی سهام خود را نفروشند می توانند از 20 درصد سود تضمین شده برخوردار شوند.

لازم بذکر است که شرط برخورداری از سود تضممین شده 20 درصدی ، حفظ پورتفوی سهام مورخ 4 آبان ماه 1401 می باشد بعبارتی سهامدارانی که مشمول این طرح می باشند می توانند سهام جدید خریداری کنند ولی در صورتیکه سهام خود را بفروشند از شمول طرح خارج می شوند.

نتیجه گیری

افرادی که ارزش پورتفوی سهام آنها در پایان روز 4 آبان 1401 کمتر از یکصد میلیون تومان باشد می توانند با خرید 1 ورقه اوراق تبعی در نماد ” سهام یار” و حفظ پورتفوی خود تا پایان روز 3 آبان 1402 از 20 درصد سود تضمین شده برخوردار شوند.

بدیهی است اگر بازده پورتفوی سهام بیشتر از 20 درصد باشد پرداختی صورت نمی گیرد اگر بازده پورتفوی سهام افراد کمتر از 20 درصد باشد مابتفاوت آن تا 20 درصد بصورت نقدی به سهامداران پرداخت می شود.

این طرح موقت بوده و بصورت دائمی چنین شرایطی برای سهامداران خرد مهیا نیست.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات