بهترین سیگنال‌های خرید و فروش کدامند؟

این مقاله را به اشتراک بگذارید
فهرست مقاله
بهترین سیگنال‌های خرید و فروش ، سیگنال های رانتی، بازده 100 درصدی در یک ماه و .. اصطلاحاتی هستند، که در فضای بازار سرمایه، طرفداران زیادی دارد. بسیاری از افرادی که تازه وارد بورس می شوند و اطلاعات زیادی در مورد نحوه سرمایه گذاری بورس و متدهای انتخاب سهام برای خرید و زمان فروش آن ندارند به دنبال راهنما و لیدری هستند تا در این زمینه آنها را یاری کنند.
کانال های تلگرامی، صفحه‌های اینستاگرامی و سایت‌های بیشماری وجود دارند، که با تبلیغات و شعارهای مختلف، رسالت خود را کمک به دیگران جهت کسب سود در بورس معرفی می‌کنند و برخی از آنها برای ارائه این خدمات، حق عضویت هم دریافت می‌کنند. برخی پا را فراتر گذاشته و درصدی از سود سرمایه گذاران را مطالبه می‌کنند.

سیگنال‌های خرید و فروش را از کجا دریافت کنیم؟

بر اساس قوانین و مقررات سازمان بورس، هرگونه ارائه مشاوره سرمایه گذاری در بورس ، توصیه به خرید و فروش سهام و سبدگردانی و مدیریت دارایی نیاز به داشتن مجوز از سازمان بورس دارد و ارائه این خدمات بدون داشتن مجوزهای قانونی تخلف بوده و غیرقانونی می باشد. افرادی هم که به ارائه سیگنال‌های خرید و فروش می‌پردازند عموما بصورت ناشناس اقدام به این امر می کنند.
سوالی که مطرح می‌شود این است، که اگر این افراد از چنین توانایی فوق العاده‌ای جهت کسب بازده‌های خیره کننده برخوردار هستند، چرا اقدام به اخذ مجوزهای رسمی نمی کنند؟ چرا نیازمند حق عضویت‌های با مبلغ پایین هستند؟
پاسخ بسیار ساده است: توانایی این افراد در اغوا کردن دیگران است. آنها سعی می‌کنند با شعارهای جذاب، افراد نا آگاه را جذب کرده و به طرق مختلف از آنها جهت کسب درآمد استفاده می‌کنند. از آنجا که عموما بصورت غیر رسمی و ناشناس یا با هویت‌های جعلی اینکار را انجام می‌دهند، امکان ردیابی و شکایت و پیگیری از این افراد هم وجود ندارد.

روش کار سیگنال های فروش چیست؟

زمانیکه از کلاهبرداری کانال‌ها و سایت‌های سیگنال خرید و فروش صحبت می‌کنیم، خیلی از افراد ادعا می‌کنند که با دنبال کردن سیگنال‌ها در بیشتر مواقع سود کسب می‌کنند؛ فقط در چند مورد با زیان سنگین مواجه شده‌اند و عملا همه سودهایی که کسب کرده اند را از دست داده اند.
روش کار این افراد عموما به این شکل است که سعی می‌کنند، با ترفندهای مختلف مخاطبان زیادی را جذب کنند. هر چقدر تعداد مخاطبان بیشتر باشد کار این افراد ساده‌تر خواهد بود. در مرحله بعد خودشان اقدام به خرید سهام یک شرکت می‌کنند ( عموما شرکتهای کوچک) سپس با تشویق مخاطبانشان، به خرید همان سهام و با دادن وعده های رشد قیمت و کسب بازده‌های زیاد، دیگران را تحریک و تشویق به خرید این سهام می‌کنند.
با ایجاد موجی از تقاضا توسط مخاطبان، رشد قیمت سهام شروع می‌شود . به‌عبارتی گروهی از افراد، خودشان با ایجاد تقاضا باعث ایجاد صف خرید و رشد قیمت می‌شوند و فکر می‌کنند دلیل این رشد ارزندگی یا عوامل واقعی اقتصادی می‌باشد. مدیران کانال‌ها هم با رصد شرایط زمانی که احساس کنند دیگر امکان رشد قیمت وجود ندارد اقدام به فروش سهام خود و بعد از آن سیگنال فروش صادر می‌کنند. روندی معکوس شکل می‌گیرد و دوباره گروهی از افراد با ایجاد عرضه و فروش سهام، خودشان باعث افت قیمت سهام می شوند.
نکته جالب تر اینکه در مواقعی که سهام یک شرکت به دلایلی در صف فروش گرفتار شده و خریداری ندارد برخی از سهامداران این شرکت‌ها برای اینکه موفق به فروش سهام خود با ضرر کمتر شوند، با همکاری مدیران کانال‌ها، سیگنال فروش و دادن پول به آنها، از آنها درخواست می‌کنند تا بر روی سهام مد نظر آنها سیگنال خرید صادر کنند تا سهامداران آنها بتوانند سهامشان را بفروشند.

جمع بندی

اقدام به تشویق و تحریک دیگران در خرید و فروش سهام، که به سیگنال فروشی از آن یاد می‌شود یک اقدام غیر قانونی است. افرادی که این کار را انجام می‌دهند، بصورت ناشناس یا با هویت جعلی از این طریق سعی در اغوای دیگران و کسب سود برای خودشان می‌کنند. اساسا سود و زیان دیگران برای این افراد اهمیت ندارد و این کانال ها پس از مدتی با توجه به اینکه هویتشان برملا می‌شود و مخاطبانشان دچار ضرر و زیان می شوند مخاطبانشان را از دست می دهند و سعی می کنند با هویت جدید و با اسم و شعار جدید همان روش را تکرار کنند. لذا سهامداران و سرمایه گذاران باید مراقب کلاهبرداری این افراد باشند و فریب حرف‌ها و شعارهای آنها را نخورند.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات